האם הקורונה תגרום למשבר נדל"ן בארה"ב? ואיך נוכל להרוויח מכך

האם הקורונה תגרום למשבר נדל"ן בארה"ב? ואיך נוכל להרוויח מכך

לפני שנדבר על משבר הקורונה הנוכחי נבחן את השתלשלות האירועים שגרמו למשבר הנדל"ן בשנת 2008.
טרום המשבר הכלכלי של 2008 ראינו סממנים רבים שיכלו לנבא את העתיד לבוא. מדיניות ממשלתית לקויה, שנבעה מהרצון לדאוג לאזרחים לקורת גג עשתה דווקא את ההפך הגמור ועודדה אזרחים שגרו בשכירות לקנות בתים ולהפוך ממשכירות לבעלי רכוש. המדיניות אפשרה לכל אדם לקנות נכס עם הון עצמי של אלפי דולרים בודדים ואת שאר המימון לרכישת הבית שהיה לעיתים קרוב ל100% מעלות הנכס סיפק הבנק, כאשר הנכס הממושכן עצמו משמש כבטחונות להלוואה ארוכת הטווח.

בניגוד למדיניות הקיימת כיום,

הבנק התעלם ממצבו הכלכלי של הלווה או מיכולת ההחזר שלו. ההנחה הייתה שבמקרה בו הלווה יקלע לקושי בהחזר ההלוואה, הבנק יוכל לעקל את הנכס ולמכור אותו ברווח. בהתחלה נראה שהתוכנית מצליחה ומיליוני אזרחים רכשו בתים במסגרת תוכנית המשכנתא במימון כמעט מלא, והביקוש לנכסים גבר.

המדיניות המקלה במתן המשכנתאות והביקוש הגובר היו אחת הסיבות לעלייה הדרמטית במחירי הנכסים משנת 2002 ועד שנת 2008. הבנקים הרגישו בטוחים להמשיך במתן ההלוואות כל עוד השוק המשיך בעליית המחירים ואף אחד לא צפה שהמשבר קרוב.

אפקט הדומינו של המשבר הכלכלי בשנת 2008

בשנת 2008 משבר כלכלי עולמי תפס את הבנקים לא מוכנים. ענפי תעשייה רבים קרסו מיליוני אנשים פוטרו בכל רחבי ארה"ב. ללא עבודה וללא יכולת להחזיר את המשכנתאות, נאלצו הבנקים לעקל מאות אלפי בתים. בבת אחת עשרות אלפי בתים חדשים בכל חודש יצאו לשוק למכירה. כאשר ההיצע עלה על הביקוש – המחירים התחילו לרדת.

מחירי הבתים שירדו הותירו את בעליהם עם התחייבות למשכנתא גבוהה בהרבה מערך הבית בפועל ורבים העדיפו להפסיק את תשלומי המשכנתא ולתת לבנק לעקל את הנכס.

הבנקים שהיו כל כך בטוחים בעצמם נאלצו למכור בתים במחירי הפסד. בתים נמכרו במחירים כאלה שאפילו לא כיסו את סכומי ההלוואה. הפסדי הבנקים שנתקעו עם מלאי גדול של בתים הלך וגדל עד שמספר בנקים נאלצו להכריז על פשיטת רגל.

מה קורה היום בארה"ב – משבר הקורונה

מאז שנת 2013 חווה ארה"ב התאוששות כלכלית מדהימה. יחד עם ההתאוששות הכלכלית מחירי הנדל"ן עלו בהדרגה משנה לשנה ובערך בשנת 2016 הגיעו בחזרה לרמות המחירים של שנת 2008 ערב המשבר.

הבנקים למודי השלכות המשבר הקשיחו משמעותית את הדרישות לקבלת משכנתא לרכישת נכס גם עבור אזרחים אמריקאים. רק אזרחים עם קרדיט סקור גבוה ועם עבודה מסודרת, וותק בעבודה ואיתנות פיננסית יקבלו משכנתא.

למודי ניסיון מהמשבר הכלכלי של 2008 שבו הורידו את הריבית כדי לאושש את הכלכלה לאחר המשבר, נכנסת ארה"ב למשבר כשהיא חזקה מתמיד. הממשל מזרים טריליונים של דולרים למשק כדי לאושש את הכלכלה.
מעסיקים קיבלו הטבות ותמריצים להחזיר עובדים והאזרחים קיבלו מענקים בכל חודש בחצי השנה האחרונה. הכסף שהוזרם גרם לאמון בכלכלה האמריקאית ומנע מהמשבר להגיע לממדים של 2008. מחודש לחודש אנחנו רואים שוב את גרף האבטלה בירידה וגופים גדולים מנצלים עכשיו את הריבית הנמוכה וממשיכים לקנות נדל"ן. נכון להיום המדיניות הזו מוכיחה את עצמה והמחירים ממשיכים לעלות.

אז כל מי שהיה מוטרד לרגע שמשבר נדל"ן בפתח יכול להיות רגוע כי זה ממש ההפך.

אז השאלה הגדולה שאמורה להישאל כרגע היא – אם אין משבר אז למה בעצם זו עדיין הזדמנות להשקיע בנדל"ן בארה"ב?

ברמה הגלובלית ארה"ב נמצאת במצב נהדר, הכלכלה מתאוששת בחזרה ואלפי אנשים חוזרים בכל חודש למעגל העבודה אבל עדיין יש כאלה שנפגעו מהמשבר ועדיין יש מיליוני מובטלים. וזה מביא אותנו לרמה המקומית ולאפשרות שנוכל לאתר הזדמנויות במחירים טובים.

משבר יוצר פחד ובגלל הפחד הרבה אנשים יושבים על הגדר ומחכים שהמשבר יעבור. ההיסטוריה מוכיחה שמי שהשקיע בזמן משבר הם אלה שעשו את הכסף הגדול. אין ספק שזה הזמן להיכנס למשחק ולחפש הזדמנויות להשקעה כמובן תוך כדי נקיטת צעדי זהירות מתאימים.

איך בכל זאת נמזער את הסיכון?

ולמה דווקא עכשיו להשקיע בנדל"ן דווקא עכשיו?

ריביות המשכנתאות בארה"ב נמצאות בשפל היסטורי של 40 שנה. זה הזמן לנצל את הריביות הנמוכות כדי לקבל הלוואות בתנאים מעולים ולרכוש נכסים מסוג מולטי פמילי – מתחמים ובנייני מגורים בעלי עשרות דירות. כך שאם חלק מהדירות לא מושכרות או שמספר דיירים לא משלמים עדיין נראה הכנסה משאר הדירות.

הנכסים אותם אנו רוכשים מושכרים בתפוסות גבוהות כבר מהיום הראשון וההכנסה מאוד בטוחה.

ההזדמנות היא ענקית, מצד אחד אנחנו מקבלים הלוואה בתנאים מעולים, מצד שני יש סיכוי גבוה מאוד שהנכס שנקנה יעלה בערכו בצורה משמעותית בגלל הצמיחה הכלכלית ובמהלך הדרך אנחנו מקבלים תשואה שוטפת גבוהה.

בואו לבדוק מגוון של הזדמנויות נדל”ן בארה”ב!

אנו מזמינים אתכם להיכנס להשקעות הפתוחות באתר שלנו ולבדוק מגוון של הזדמנויות נדל”ן בארה”ב. אנו משקיעים יחד אתכם בכל פרויקט ומספקים ליווי צמוד למשקיעים שלנו מתחילת תהליך הרכישה ועד רגע האקזיט המיוחל.

חברת גולן גרופ היא חברה בעלת ניסיון רב בהשקעות נדל"ן. כל פרויקט השקעה נבחן לעומק ע"י מומחה השקעות במטרה לבדוק שיחס הסיכון/ רווח בפרויקט עומד בסטנדרטים הנוקשים שלנו. 

מתוך אמונה מלאה בהשקעות שלנו, אנו מצטרפים אל לקוחותינו ומשקיעים בכל פרויקט המוצע באתר שלנו. הפרויקטים נבחרו בקפידה מבין עשרות עסקאות שנבחנות מידי חודש וכאשר אתם משקיעים בהם, אתם יכולים להיות בטוחים שזו ההשקעה הטובה ביותר עבורכם.

השקעה
עוד בנושא
בניין מדיקל – The Space Center

בניין משרדים – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסה גבוהה משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים 24 שוכרים מרפאות פרטיות, עורכי דין, ורואי

קרא עוד »
מתחם מסחרי – Vidalia Bridge Center

מתחם מסחרי – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסות גבוהות משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים מתחם קניות ענק מושכר לשוכרים חזקים לטווח

קרא עוד »
בניין משרדים – Maitland Orlando

בניין משרדים – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסה גבוהה משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים 24 שוכרים מרפאות פרטיות, עורכי דין, ורואי

קרא עוד »
לתיאום פגישה עם יועץ השקעות מהצוות שלנו, השאר פרטים:
הצטרף אלינו להשקעות

משרדנו ממוקם במגדל ספיר, רח' תובל 40, רמת-גן.
לתיאום פגישה השאירו פרטים או חייגו: 073-3744707​

דילוג לתוכן