האם מחירי הנדל"ן בארה"ב ימשיכו לעלות ב-2022?

האם מחירי הנדל"ן בארה"ב ימשיכו לעלות ב-2022?

בימים אלו אנחנו מרגישים ביקוש חזק מאוד אצל הישראלים להשקעות טובות ואיכותיות, הנדל"ן האמריקאי מהווה את אחת האלטרנטיבות היותר אטרקטיביות העומדות לרשותו של מי שמחפש אפיק השקעה סולידי מצב אחד עם אופק חזק לרווחי הון.

האם לאחר שנתיים של עליות מחירים חזקות בנדל"ן בארה"ב נראה השנה המשך עליות או היפוך מגמה?

בשלב הראשון נענה על השאלה. כן, חד משמעי, מחירי הנדל"ן בארה"ב ימשיכו לעלות גם השנה! (דעה אישית שלי) ועכשיו בואו ונבין למה!

כשהתחילה הקורונה במהלך 2020 הרבה אנשים היו במצב של אי וודאות, בתחילת המשבר הרבה עקב החששות והסגרים הרבה פוטרו מעבודה. זה דבר שיצר אצל אנשים אי וודאות וכמות הבתים שיצאו למכירה ירדה משמעותית, זאת אומרת שההיצע היה נמוך יותר מבעבר ומה שמניע שוק זה היצע וביקוש.  לאחר כחודשיים תחושת האי וודאות החלה להיעלם, הכלכלה האמריקאית נשארה חזקה מאוד, הממשלה הזרימה סכומים מטורפים למשק, חילקה מענקים לתושבים כדי שיעברו את התקופה הקשה, חילקה מענקים למעסיקים להחזיר עובדים לעבודה ומחודש לחודש ראינו התאוששות. רמת האבטלה כמו שהיא עלתה בצורה חדה ככה היא גם ירדה בצורה חדה והמשיכה לרדת. ברגע שלאנשים יש כסף, לחברות יש כסף הם ממשיכים לקנות וברגע שהמשק חזר לעצמו וזה יצר עלייה בביקוש. ברגע שהייתה עליה בביקוש המחירים המשיכו לעלות.

דבר נוסף שגרם לעלייה במחירים הייתה הריבית הנמוכה במשק שירדה ל- 0%. הריבית למשכנתאות הייתה בסביבות 3.5% כי הבנקים בכל זאת צריכים להרוויח. זאת אומרת שאנחנו משלמים פחות על כסף מהבנק כדי לקנות נדל"ן. ואז מחודש לחודש במהלך השנה ראינו עלייה בהיצע כי שרגע שיש מכירות והשוק פעיל הרבה יותר מוכרים חדשים נכנסים לתמונה. וקצב המכירות עלה והגיע לשיאים שלא היו מאז שנות השמונים. זה גרם לעליית מחירים, לעלייה בשכירויות והמחירים ממשיכים לעלות. את עליות המחירים של המשק והאינפלציה אנחנו יכולים לראות בכל התחומים ולא רק בנדל"ן דבר שהוביל את הפד לעליית ריבית ראשונה בשנת 2022 ואנו צפויים לראות מספר פעימות נוספות של עליות ריבית עוד השנה. המהלך הזה נועד בבסיסו לבלום את האינפלציה.

מה שעוד ראינו במהלך שנת 2020/21 היה יציאה של אנשים מתוך העיר אל הפרברים. אנשים חיפשו להתרחק מההמולה של מרכזי הערים והצפיפות. בעצם בתחילת המגיפה היה שיתוק מוחלט של העיריות ומשרדי הממשלה אבל המגמה הזו השתנתה ואנחנו רואים כרגע עליה חזקה בדרישה לשכירות ורכישה של דירות במרכזי הערים.

שנת 2021 נפתחה עם המשך גל עליות מחירים חזק מאוד של מעל 10% לשנה כמעט בכל ארה"ב.  הביקוש לדיור עלה. היתה עצירה כמעט מוחלטת של בניה למספר חודשים, פרויקטים חדשים נתקעו בעיריות ובועדות וזה גרם לעיכובים, כך שעדיין יש חוסר של עשרות מיליונים של בתים שזה עוד דבר שגורם להמשך עלייה במחירים.

גם שוק השכירות מתאושש, העלייה מורגשת ברמה גלובלית בכל ארה"ב.

ברמה מדינית, בתחילת המגיפה ראינו ירידה בשכירות במרכזי הערים הגדולות, כמו ניו יורק, בוסטון, סן פרנסיסקו. זה דבר שלא קרה שנים רבות. הרבה משפחות עזבו את הדירות הקטנות במרכזי הערים ועברו לבתים גדולים ומרווחים בפרברים. עכשיו אנחנו רואים מחדש עלייה בביקוש לשכירות במרכזי הערים והמשך עלייה שנתית חזקה בשכירויות במרכזי הערים וגם בפרברים.

לאור כל הדברים שסקרתי מעל ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת שהמשך עליות המחירים היא עובדה מוגמרת וכדי להנות מכך צריך לעלות על הרכבת לפני שהיא נוסעת ולהצטרף לחגיגה.

אנו פותחים את שנת 2022 עם פרויקט מדהים חדש, מתחם קניות ענק בפריים לוקיישן בעיר קלרקסוויל באינדיאנה. המתחם שנבנה בשנת 1996 מושכר ב-98% תפוסה לשוכרים חזקים ולטווח ארוך ומהווה הזדמנות השקעה שבסיסה הכנסה יציבה המופקת מגרעין דיירים חזק, מגוון ואיכותי. והכי מדהים – ניהול מלא של הנכס – 0 התעסקות למשקיעים עם שוכרים, חברת ניהול, השבחה ומכירה.

המשקיעים בפרויקט ייהנו מחלוקת רווחים רבעונית ומרווח הוני גבוה במכירת הנכס בעוד מספר שנים.  

עוד בנושא
בניין מדיקל – The Space Center

בניין משרדים – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסה גבוהה משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים 24 שוכרים מרפאות פרטיות, עורכי דין, ורואי

קרא עוד »
מתחם מסחרי – Vidalia Bridge Center

מתחם מסחרי – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסות גבוהות משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים מתחם קניות ענק מושכר לשוכרים חזקים לטווח

קרא עוד »
בניין משרדים – Maitland Orlando

בניין משרדים – פעיל ויציב רווחים גבוהים למצטרפים הכנסה גבוהה משכירות השקעה החל מ- 100,000$ סקירה ופרטים כלליים 24 שוכרים מרפאות פרטיות, עורכי דין, ורואי

קרא עוד »
לתיאום פגישה עם יועץ השקעות מהצוות שלנו, השאר פרטים:
הצטרף אלינו להשקעות

משרדנו ממוקם במגדל ספיר, רח' תובל 40, רמת-גן.
לתיאום פגישה השאירו פרטים או חייגו: 073-3744707​

דילוג לתוכן